italien dag ett

Hejsan! :) jag ska nu framöver berätta i olika inlägg, om vad jag hade för mig i Italien, dag för dag. Jag börjar med dag ett (daaah ;) haha)

Det började med att vi kl 10.30 lyfte från säveflyglpats till italien, rom. Efter 2,5 h var vi äntligen framme, eftersom att vi åkte med Ryanair så kändes flygturen längre än vad den egentligen var.
Men när vi väl var framme tog vi taxi in till centrala Rom. Där mötte vi upp Bengts kompis Manuel som sedan visade oss våran lägenhet som vi skulle bo i två dagar. Sedan drog vi ut på äventyr ;) haha.
Vi kollade på olika kyrkor bl.a Pantheon, vi var även vid Fontana de trevi och kastade i ett mynt, så det är nu säkert att jag kommer återvända till den mest underbaraste staden jag varit i! Eftersom att man inprencip kan ta sig överallt genom att gå så blev man väldigt trött i benen. Så vi stannade på ett och annat café och tog oss något att dricka lite då och då. Sen på kvällen drog vi till Manuels resturang: Enoteca Barberini. Vi var så att säga VIP gäster, underbart helt enkelt! Maten var extremt god, och jag som inte brukar gilla kött kunde inte få nog av deras oxfilé :)
Vi var där riktigt sent så vi var riktigt trötta när vi kom hem till lägenheten igen så vi somnade alla på engång.
Våran första dag på resan kunde inte ha börjat bättre!



@the airport



ett utav fika ställerna

fontana de trevi

pantheon

pantheon

MAFFIA!

Åh, ni är så fina. Hoppas att du hade det superfint där nere :)




Kom ihåg mig?