i'm home from polen!

hejsan, nu har jag varit borta i en hel vecka nästan! det har verkligen varit en otroligt bra resa! jag har fått sett massor av interessanta saker och fått träffat massor med härligt folk! :D en resa som jag sent kommer att glömma.
jag är verkligen hur glad som helst att jag fick vara med om denna resan :)

så nu kan jag ju berätta lite vad vi har gjort i tyskland och polen! :)
det har varit en hel del bussåkande på hela resan, vi har som sagt åkt buss varje dag. i tyskland var vi och kolla på stasifängelset,  berlinmuren, hitlersbunker, minnesplatsen för judarna, åkt på guidetur i berlin, och shoppat och haft det allmänt trevligt!
i polen så fick vi kolla på Auschwitz 1 & 2, de judiska kvarteren, schindlers fabrik, vi fick också där en hel del shopping tid! men jag var så trött båda de dagar de var shopping i berlin och krakow så jag fick bara hem en jacka, men i och för sig en väldigt snygg jacka!

det som var mest känslosamt på resan för mig var då vi var i Auschwitz 1. Det var mer inpå om man säger så. Just då vi gick i korridorerna i en av barackerna där det hängde bilder på fångarna och man kollade in i deras ögon så kunde jag inte hålla tårarna borta. så ögonen blev lite blöta..

men annars har det faktiskt varit en riktigt härlig resa med allt underbart folk!








Kom ihåg mig?