summary of my last two weeks PART1

Hello Lovies! 
Idag var det första dagen i skolan efter två veckors ledighet. Lite delade känslor faktiskt, både skönt och segt på samma gång. Ska bli nice att få in rutinerna åter igen men hade inte sagt nej till att få ligga kvar i min säng och sova hur länge jag än känner för. 
 
Kan ju som sagt säga så här att det har varit två veckor fyllda med ett och annat.
 
Jag och min lillasyster var och fira bajram (en högtid) hemma hos pappsen, haha min pappa är så himla rolig. När jag och Amra kommer innanför dörren sedan sätter oss i köket, så blir pappa tillsagd av Hajra (pappas fru) att gå ut med skräpet. Vet ni vad pappsen min gör då, haha han öppnar fönstret och slänger ut skräpet, sedan säger han "så nu har jag gjort det". Hajra börjar skrika "du har ditt namn skrivet i påsen", gå ut och hämta den igen. Men nope, han försökte muta mig och Amra till att göra det ist (gick inte haha). That's my daddy! Sedan när vi sitter vid bordet för att äta så berättar pappa att man ska pussa handflatan på mannen i huset och sedan säga något så får man pengar (någon bajram grej). Så vi gör det, pappa drar fram en femhundrasedel, delar den på hälften och sedan säger han stolt "nu får ni varsin" och ger varsin del till mig och Amra. Hahha gästerna vid bordet börjar ju skratta som fan, men så typiskt min pappa! 
(bild från pappas 50årskalas)
 
Jag och Johanna var inne i stan för att fixa en presentlåda till pappas födelsedagspresent. Vi gick sedan hem till Vanessa, som bor i stan, för att lämna den där. Men det blev att vi stannade och myste med lilla Leo och pratade strunt med Hans till tvn. Vi fick även några glas vin var. Riktigt härlig känsla då vi sedan skulle tillbaka till stan för att shoppa lite grejer till oss. Vi var lite berusade så det blev att vi typ köpte upp allt. Vi tyckte att allt var hur snyggt som helst och jag köpte grejer som jag annars hade tvekat om jag ens tyckt var snygga. Prövade inte ens plaggen om de satt bra på utan bara langade cashen och det var det. Men man kom in i ett jävla skönt shoppingmood. Så det är något jag tänker köra på fler gånger! Det räcker ju liksom en två glas vin och man känner sig sedan som shoppingGuden själv! haha. 
 
Leo och Johanna <3 
 
Jag och Johanna var sedan på gott häng hemma hos Jonas och sotfade till det med gubbarna Nicke, Guzman, Adam och Rasmus. Drog sedan hem till Johannie och nannade där.  
 
Sedan så har pappa fyllt 50 år, så han slog till med storkalas för att fira "the big 5, 0" på resturangen Mr:Tomato. Vi blev bjudna på riktigt go och härlig mat och våran släkting Amela, hennes man och två barn var influgna från Kroatien just för detta tillfälle. Så himla mysigt att träffa henne igen, har nämligen inte träffat henne sedan jag var 9år! Lika go och underbar som jag kommer ihåg henne och hade heller inte förändrats så radikalt. 
 
(amela, pappa, amra och vanessa) 
 
Efter kalaset så stack jag hem till en vän och nannade sedan över där. Var dock svårt att sova haha. Vaknade sedan upp nästa morgon med ett samtal från Weronica med ett brotskande meddelande att hon ville att jag skulle följa med henne till UMO. Så tog mitt pick och pack och begav mig ut i spöregnet. Dygnblöt och underbart "fräsch" satt jag på UMO och väntade på henne medans hon fick gjort sitt.  
 
 
 PART2 kommer inom kort! 



Kom ihåg mig?